Eko program

Eko program

Dječji vrtić Bajka, od svog osnivanja 2012. godine iznimnu pažnju i brigu posvećuje odgoju za okoliš i održivom razvoju. Imajući na umu važnost stvaranja pravilnih navika ophođenja prema prirodi i stvaranju eko svijesti kod djece rane i predškolske dobi te slijedom naše vizije odlučili smo se prijaviti za sudjelovanje u međunarodnom programu eko škole – vrtić, čiji je cilj ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente procesa i svakodnevni život djece, roditelja, djelatnika vrtića i šire zajednice. Sukladno navedenom dječji vrtić Bajka ujedno je i ponosan nositelj zelene zastave tj. prvi eko – vrtić u Vukovarsko-srijemskoj  županiji od 2018. godine. Od stjecanja statusa 2018. godine svake godine u radu sa djecom rane i predškolske dobi obnavljamo taj status i živimo ekološki prihvatljivim životima u našemu vrtiću.

Program rada za pedagošku godinu sastavni je dio Godišnjeg plana i programa, a njegovu realizaciju prati Eko odbor kojeg, uz odgojno obrazovne radnike, čine roditelji i vanjski suradnici. 

CILJEVI EKO PROGRAMA:

  • Razvijanje poštovanja, odgovornosti, svjesnosti svojih postupaka, ponašanja i navika u stvaranju zdravog, očuvanog i sigurnog životnog okoliša.
  • Razvijanje ekološki osviještenog djeteta promovirajući ponašanja, vještine i navike življenja usmjerene na vrijednosti odgoja za održivi razvoj.
  • Razvijanje svijesti o važnosti čuvanja prirodnih resursa u vrtićkom i obiteljskom okruženju, racionalnom korištenju energije i vode, smanjivanju, zbrinjavanju i recikliranju otpada u uvjetima dječje igre.
  • Povećati razinu znanja, sposobnost i motiviranost predškolske djece za očuvanje i brigu za okoliš, kroz usvajanje novih spoznaja i vještina..
  • Usvajanje pozitivnih vještina i stavova o važnosti očuvanju prirode, posebno biljnog i životinjskog svijeta.
  • Razvijanje svijesti kod djece o odgovornoj prehrani, osposobiti i motivirati ih na stjecanje novih vještina te djelovanja u smjeru globalno odgovornog načina konzumiranja hrane.
  • Obrazovanje djece o biološkoj raznolikosti, njenoj važnosti, te ih poticati na pozitivno djelovanje
  • Razvijanje i poticanje kritičnost u odnosu na ekološki problem suvišnog odlaganja smeća i recikliranja
  • Suradnja sa lokalnom zajednicom odgovornom za pravilno gospodarenje otpadom.
  • Uz djecu, važno je osvijestiti i roditelje i okolinu koji će zajedno s djecom hranu konzumirati odgovorno uzimajući pritom u obzir brigu i zaštitu okoliša te donositi odluke koje će imati pozitivan utjecaj na poboljšanje kvalitete života pojedinca i društva u cjelini
OSNOVNE ZADAĆE:

  • poticanje senzibiliteta za ekološki odgoj kroz igru, pokret i različite aktivnosti
  • upoznavanje okoliša koji nas okružuje- zemlja, zrak, sunčeva energija…
  • upoznavanje i razumijevanje odgovornosti čovjeka za stanje okoliša
  • uočavanje i razvijanje spoznaja o posljedicama čovjekovog djelovanja na sve što nas okružuje
  • širenje svijesti i spoznaje o trenutačnom stanju okoliša na Zemlji
  • poduzimanje konkretnih mjera za zaštitu okoliša
  • poticanje samostalnosti
  • kreativno izražavanje
  • Razvijati spoznaje djece o važnosti čuvanja prirode, omogućavati im što više doživljaja prirode svim osjetilima, upućivati ih na ljepotu prirode kada je čovjek svojim djelovanjem ne naruši
  • Poticati svakodnevna odgovorna ponašanja prema okolišu
  • Kroz različite aktivnosti i sadržaje upoznati djecu s otpadom, objasniti razliku između smeća i otpada, kako se s njim postupa, kako se razvrstava, sakuplja, kamo se odvozi (reciklažna dvorišta), kako utječe na prirodu i kako ga možemo smanjivati
  • Oformiti eko patrolu kako bi djeca naučila primijetiti prihvatljiva i neprihvatljiva ponašanja drugih u zajednici.

Strategija djelovanja 

TEMELJNJA OBILJEŽJA PROGRAMA

  • Dijete uči o prirodi i okolišu na osnovu vlastitog iskustva, kroz sva osjetila
  • Prirodu i prirodne materijale koristimo svakodnevno u radu
  • Poticajno okruženje u cilju odgoja za održivi razvoj: vrt ljekovitog bilja, povrtnjak, voćnjak, cvjetnjak
  • Osim igre, dominantne aktivnosti su opažajno praktične i istraživalačke – laboratorij
  • Pravilna prehrana-temelj cjelovitog rasta i razvoja djeteta
  • Projektna metoda u radu slijedi dječje interese
  • Razvijanje pozitivnog odnosa prema biljnom i životinjskom svijetu

Roditelji naši suradnici i partneri u provođenju odgoja za održivi razvoj

ŠTO I KAKO SE IGRAMO, OTKRIVAMO I UČIMO?

  • O tome da su ljubav i prijateljstvo djece i odraslih najvažniji
  • Jednako važno je voljeti prirodu živjeti u skladu s njom, istraživati velika i mala čuda u prirodi
  • Posijati svoje sjeme, otkriti kako raste cvijet, klas pšenice ili salata u povrtnjaku
  • Njegovati i brinuti se o svojoj biljci, kućnom ljubimcu
  • Imati pravo odabrati hranu koju volimo, ali i jesti leću, slanutak, heljdu, proso, voće, povrće…
  • U zelenom otoku odlagati otpad, kako bi ga bilo manje i kako bi bio koristan
  • Učiti i istraživati kako su zemlja, voda i zrak važni, te kako ih možemo zaštiti i sačuvati da budu zdravi
  • Sami napraviti kolač od oraha, sok od višnje ili čaj od mente…iz našeg voćnjaka i vrta ljekovitog bilja
  • Ići na izlete u prirodu i upoznati ljude koji se brinu o njoj
  • Učiti neke vještine npr. kako koristiti alat u povrtnjaku, kako od starog papira napraviti novi
  • Puno vježbati, pričati priče, glumiti, graditi, slikati, plesati igrati se slovima i brojkama…

 

OSNOVNE TEME EKO PROGRAMA su;

Otpad, voda, struje, planeta Zemlja, zdravlje, moje tijelo, životinjski svijet, kulturna baština, voćnjak, povrtnjak, cvijetnjak, mali humanitarci, Eko patrole i eko akcije.